Presseomtale slår rekord: “De skal kunne sætte det direkte i avisen”

EDC Erhverv Poul Erik Bech bliver omtalt mere end nogensinde før i de danske medier. Årsagen til den store stigning finder de i, at de har struktureret og automatiseret store dele af pressearbejdet. 

Vi kender alle det blå og gule EDC-logo, men på trods af det genkendelige brand kommer medieomtalen ikke af sig selv. Da Jesper Heinrichs blev ansat som Presse- og kommunikationschef for EDC Erhverv Poul Erik Bech for knap to år siden, var han derfor hurtig til at kigge mod de mange artikler, som ejendomsmæglervirksomheden i forvejen producerer til egne magasiner for at finde indhold til presseindsatsen.

Nu sender EDC Poul Erik Bech endnu flere af deres magasinartikler til pressen – og det har båret frugt. 

“Vores omtale steg med mere end 300 % det første år, efter vi begyndte at bruge endnu flere af vores artikler som pressemeddelelser. Derudover har platformen VOCAST helt klart også en betydning, da jeg som noget af det første indkøbte platformen, som jeg også brugte i mit tidligere job. Platformen gør, at vi sparer tid, at vi kan kommunikere flere af vores historier, at vi sender ud til flere relevante medier, fremstår bedre, og vi har i det hele taget sat mere struktur på arbejdet”, fortæller Jesper Heinrichs. 

EDC Erhverv Poul Erik Bech udgiver magasiner året rundt, hvilket gør, at de altid har indhold til medierne. Ejendomsmæglervirksomheden har dog ikke altid brugt en platform til at udsende pressemeddelelser, og derfor har det ikke været lige så nemt at kommunikere historier i samme grad som nu.

Kend dine målgrupper

Da Jesper Heinrichs forklarer, hvad stigningen i omtalen skyldes, er han hurtig til at pege på, at de prioriterer at sende pressemeddelelser til de medier, som de ved, har interesse for specifikke områder ved EDC Poul Erik Bech i stedet for at skyde med spredehagl. 

“Vi har ikke tid til at følge med i, hvad der sker lokalt med medierne, og hvad der sker i mediebranchen i for eksempel Aabenraa. Derfor hjælper det os, at vi ikke skal holde øje med jobskifte og nye medier, men at det bliver gjort for os.”

Jesper Heinrichs

Presse- og kommunikationschef, EDC Erhverv Poul Erik Bech

“Vi kommunikerer tit om projekter og salg i specifikke lokalområder, og derfor bruger vi ofte lokalpressen. Her ved vi, at det er afgørende, at de modtager en pressemeddelelse i form af en artikel, som de mere eller mindre kan indsætte direkte i avisen – billeder, tekst og kontaktoplysninger. Det hele skal være der, og vinklen skal selvfølgelig være relevant for området, så de selv skal bruge mindst mulig tid på artiklen”, forklarer Jesper Heinrichs. 

Og netop i forhold til at sikre, at pressemeddelelsen bliver sendt til de rette medier og journalister, bruger EDC Poul Erik Bech også VOCAST.

“Vi har ikke tid til at følge med i, hvad der sker lokalt med medierne, og hvad der sker i mediebranchen i for eksempel Aabenraa. Derfor hjælper det os, at vi ikke skal holde øje med jobskifte og nye medier, men at det bliver gjort for os”, siger han. 

Overvej ikke kun hvem, men også hvornår

Hos EDC Poul Erik Bech lægger de ikke kun vægt på, hvem der skal modtage en pressemeddelelse, men også i høj grad, hvornår den bliver sendt.

“Vi sender selvfølgelig ikke en stor historie ud fredag eftermiddag. Når det så er sagt, så kan jeg stadig blive overrasket over, hvad der er en god historie, og hvad medierne finder relevant. Det kan sagtens være en umiddelbart lille nyhed, der er populær og bliver bragt i mange medier. Men det vigtigste er, at vi kontinuerligt udsender nyheder til medierne, så vi er top of mind hos kunderne”, forklarer Jesper Heinrichs.

Om EDC Erhverv Poul Erik Bech

EDC Poul Erik Bech er Danmarks største og eneste landsdækkende ejendomsmæglervirksomhed og består af 63 boligbutikker, 18 erhvervscentre og har over 600 medarbejdere. EDC Poul Erik Bech har over 40 års erfaring og er en del af EDC-gruppen. EDC Poul Erik Bech er uafhængig af banker og realkreditinstitutter og er den eneste fondsejede mæglervirksomhed. Størstedelen af virksomheden er ejet af den almennyttige fond Poul Erik Bech Fonden. Gennem overskuddet fra mæglervirksomheden støtter fonden frivillige foreninger, der gør en forskel for udsatte børn. 

Malene Bak Nielsen har arbejdet hos VOCAST siden april 2017 og er Customer Success Manager. Hun er uddannet i journalistik og kommunikation og har en passion for PR og Politik. Derudover har hun været ansat i kommunikationsafdelingen hos Danmarks Naturfredningsforening.

ANDRE ARTIKLER

Madinfluenter er eksperter i kommunikation om mad og sundhed

Madinfluenter er eksperter i kommunikation om mad og sundhed

I kampen om opmærksomhed og popularitet på sociale medier klarer en bestemt gruppe sig særlig godt - nemlig madinfluenter. Hvad er opskriften bag succesen, og hvad kan influenterne bidrage med? ​Madlavning og bagning favner bredt på sociale medier og har en evne til...

Kommunalvalg: Disse emner vil præge valget

Kommunalvalg: Disse emner vil præge valget

Det kan være udfordrende at få taletid under en valgkamp. Derfor har vi med hjælp fra en ekspert udpeget de emner, der kommer til at fylde under kommunal- og regionsrådsvalget. Der er ikke længe til, at danskerne skal tage skridtet ind i stemmeboksen og vælge deres...

Webtilgængelighed? Sådan griber du det an

Webtilgængelighed? Sådan griber du det an

Har du nogensinde tænkt over, hvordan en person, der ikke kan se, tilgår dit presserum? Det skal alle offentlige organer gøre, men det er ikke altid lige til. Aalborg Kommune har kastet sig ud i opgaven. Du er ikke alene, hvis du sætter spørgsmålstegn ved begrebet...