AT VIDE ER AT KUNNE

Få viden og indsigt gennem vores artikler

Derfor skal du inkorporere Twitter i din digitale PR-strategi

Derfor skal du inkorporere Twitter i din digitale PR-strategi

PR er blevet digitalt og det kræver, at du giver dine kommunikationsindsatser liv på tværs af forskellige kanaler. En god pressehistorie forsvinder nemlig hurtigt i det fragmenterede mediebillede. Derfor har vi spurgt ekspert og kommunikationsrådgiver Troels...

Bliv inspireret: 2 cases om Influencer Marketing

Bliv inspireret: 2 cases om Influencer Marketing

Hos VOCAST har vi samlet en række konkrete råd om Influencer Marketing med udgangspunkt i cases fra Vejle Kommune og Odense ZOO. Læs her, hvordan du kan bruge Influencer Marketing i din næste kommunikationskampagne. ​ Influencer Marketing er et kommunikationsværktøj,...

Coronakrise: Brug jeres ressourcer på en ny måde

Coronakrise: Brug jeres ressourcer på en ny måde

Coronavirussen har lagt Danmark og store dele af verden ned, og konsekvenserne viser sig allerede. Vi står i en situation, hvor vi har brug for alle mand ombord, men hvordan kan jeres virksomhed hjælpe? Vi står på mange måder midt i en historisk samfundskrise, og der...

Sådan bruger du mikro-influenter i dit kommunikationsarbejde

Sådan bruger du mikro-influenter i dit kommunikationsarbejde

En ny tendens er under opsejling på det danske mediemarked. Læs her, hvordan du bruger mikro-influenter i dit daglige presse- og kommunikationsarbejde - og se ti eksempler på mikro-influenter. ​Influencer marketing er efterhånden blevet et velkendt begreb i...

5 tips: Brug videoer i dit kommunikations-arbejde

5 tips: Brug videoer i dit kommunikations-arbejde

Videoer fylder mere og mere i danskernes medieforbrug, og dit budskab har potentiale til at fange og engagere bedre, hvis det formidles på video. Her kan du få tips til, hvordan du kan bruge videoer i dit daglige kommunikationsarbejde.Det er først og fremmest...

Tænk lyd ind i din kommunikation

Tænk lyd ind i din kommunikation

Danskerne lytter mere og mere til radio og podcast, og den udvikling ser kun ud til at fortsætte. Du kan derfor nå ud til et potentielt stort publikum ved at indtænke lyd i din kommunikation.I 1960’erne overhalede TV’et radioen indenom og blev danskernes foretrukne...

Find en nyhedsinfluent: 5 forskellige stofområder

Find en nyhedsinfluent: 5 forskellige stofområder

Hos VOCAST ønsker vi at imødekomme nogle af de tendenser, som stormer frem på det danske mediemarked. Derfor har vi introduceret begrebet 'nyhedsinfluenter'. Find fem lister og den rette nyhedsinfluent til jeres mærkesag lige her.Du kender det sikkert selv. Du følger...

Top 10: Nyhedsinfluenter på Twitter og Instagram

Top 10: Nyhedsinfluenter på Twitter og Instagram

Vi har fundet en række journalister og værter, som klarer sig særligt godt på de sociale medier, og som derfor er et bud på nogle anderledes, men spændende influenter - nemlig nyhedsinfluenter. Nyhedsinfluenter, som vi kalder dem, er enten journalister eller værter,...

Guide: Sådan bruger du influenter i dit pressearbejde

Guide: Sådan bruger du influenter i dit pressearbejde

Influent-marketing er en millionbranche i rivende udvikling. Derfor har vi taget en snak med Pernille Caroline Lotus, medejer af nordens største influent-bureau CUBE, om branchen og forskellige muligheder for at samarbejde med influenter - også når man ønsker at...

Engagement er nøgleordet blandt børn og unge

Engagement er nøgleordet blandt børn og unge

Den yngre befolkning i Danmark er en målgruppe, som kan være udfordrende at kommunikere til. Derfor har vi taget en snak med Aslak Gottlieb, specialist i kommunikation til børn og unge, for at høre, hvordan man bedst muligt tilrettelægger sin kommunikationsstrategi....

Agurketiden er over os – eller er den?

Agurketiden er over os – eller er den?

Det meste af Danmark er på ferie, og det er nyhedernes lavsæson. Vi har derfor spurgt nogle medier, om det kan betale sig at sende pressemeddelelser ud i denne periode, og om agurketiden overhovedet stadig findes. Agurketiden beskriver den periode på året, hvor der er...

Valgkampens topemne: Tips til at kommunikere om miljø og klima

Valgkampens topemne: Tips til at kommunikere om miljø og klima

Klima er det emne, som interesserer både vælgerne og politikerne mest. Samtidig er Verdens miljødag lige rundt om hjørnet. Vi har derfor spurgt Danmarks Naturfredningsforening om, hvad de gør for at gøre klima og miljø mere nærværende. Aktualiteten for miljø og klima...

EU bliver kun stærkere af kritik

EU bliver kun stærkere af kritik

Snart skal Danmark og de andre medlemslande i EU til stemmeurnerne for niende gang til et Europa-Parlamentsvalg. Dog halter både stemmeprocent og folkelig interesse bagud. Ifølge professor i Statskundskab og EU-ekspert Peter Nedergaard kan det skyldes, at vi ikke er...

Vejen til den politiske dagsorden

Vejen til den politiske dagsorden

Folketingsvalget er netop blevet udskrevet. Samtidig er der valg til Europa-Parlamentet. Som organisation kan det være udfordrende at få taletid under en valgkamp, da mediernes prioritering af historier er knivskarp, og konkurrencen er hård. Derfor har vi hos VOCAST...