AT VIDE ER AT KUNNE

Få viden og indsigt gennem vores artikler

Sådan bruger du mikro-influenter i dit kommunikationsarbejde

Sådan bruger du mikro-influenter i dit kommunikationsarbejde

En ny tendens er under opsejling på det danske mediemarked. Læs her, hvordan du bruger mikro-influenter i dit daglige presse- og kommunikationsarbejde - og se ti eksempler på mikro-influenter. ​Influencer marketing er efterhånden blevet et velkendt begreb i...

5 tips: Brug videoer i dit kommunikations-arbejde

5 tips: Brug videoer i dit kommunikations-arbejde

Videoer fylder mere og mere i danskernes medieforbrug, og dit budskab har potentiale til at fange og engagere bedre, hvis det formidles på video. Her kan du få tips til, hvordan du kan bruge videoer i dit daglige kommunikationsarbejde.Det er først og fremmest...

Tænk lyd ind i din kommunikation

Tænk lyd ind i din kommunikation

Danskerne lytter mere og mere til radio og podcast, og den udvikling ser kun ud til at fortsætte. Du kan derfor nå ud til et potentielt stort publikum ved at indtænke lyd i din kommunikation.I 1960’erne overhalede TV’et radioen indenom og blev danskernes foretrukne...

Find en nyhedsinfluent: 5 forskellige stofområder

Find en nyhedsinfluent: 5 forskellige stofområder

Hos VOCAST ønsker vi at imødekomme nogle af de tendenser, som stormer frem på det danske mediemarked. Derfor har vi introduceret begrebet 'nyhedsinfluenter'. Find fem lister og den rette nyhedsinfluent til jeres mærkesag lige her.Du kender det sikkert selv. Du følger...

Top 10: Nyhedsinfluenter på Twitter og Instagram

Top 10: Nyhedsinfluenter på Twitter og Instagram

Vi har fundet en række journalister og værter, som klarer sig særligt godt på de sociale medier, og som derfor er et bud på nogle anderledes, men spændende influenter - nemlig nyhedsinfluenter. Nyhedsinfluenter, som vi kalder dem, er enten journalister eller værter,...

Guide: Sådan bruger du influenter i dit pressearbejde

Guide: Sådan bruger du influenter i dit pressearbejde

Influent-marketing er en millionbranche i rivende udvikling. Derfor har vi taget en snak med Pernille Caroline Lotus, medejer af nordens største influent-bureau CUBE, om branchen og forskellige muligheder for at samarbejde med influenter - også når man ønsker at...

Engagement er nøgleordet blandt børn og unge

Engagement er nøgleordet blandt børn og unge

Den yngre befolkning i Danmark er en målgruppe, som kan være udfordrende at kommunikere til. Derfor har vi taget en snak med Aslak Gottlieb, specialist i kommunikation til børn og unge, for at høre, hvordan man bedst muligt tilrettelægger sin kommunikationsstrategi....

Agurketiden er over os – eller er den?

Agurketiden er over os – eller er den?

Det meste af Danmark er på ferie, og det er nyhedernes lavsæson. Vi har derfor spurgt nogle medier, om det kan betale sig at sende pressemeddelelser ud i denne periode, og om agurketiden overhovedet stadig findes. Agurketiden beskriver den periode på året, hvor der er...

Valgkampens topemne: Tips til at kommunikere om miljø og klima

Valgkampens topemne: Tips til at kommunikere om miljø og klima

Klima er det emne, som interesserer både vælgerne og politikerne mest. Samtidig er Verdens miljødag lige rundt om hjørnet. Vi har derfor spurgt Danmarks Naturfredningsforening om, hvad de gør for at gøre klima og miljø mere nærværende. Aktualiteten for miljø og klima...

EU bliver kun stærkere af kritik

EU bliver kun stærkere af kritik

Snart skal Danmark og de andre medlemslande i EU til stemmeurnerne for niende gang til et Europa-Parlamentsvalg. Dog halter både stemmeprocent og folkelig interesse bagud. Ifølge professor i Statskundskab og EU-ekspert Peter Nedergaard kan det skyldes, at vi ikke er...

Vejen til den politiske dagsorden

Vejen til den politiske dagsorden

Folketingsvalget er netop blevet udskrevet. Samtidig er der valg til Europa-Parlamentet. Som organisation kan det være udfordrende at få taletid under en valgkamp, da mediernes prioritering af historier er knivskarp, og konkurrencen er hård. Derfor har vi hos VOCAST...

Kommunikation om sundhed og sygdom forpligter

Kommunikation om sundhed og sygdom forpligter

Sundhed er et af de emner, som er sværest at kommunikere om. Vi har talt med Læger Formidler, som forsøger at gøre op med usandheder om sundhed og sygdom, og vi har spurgt dem, hvordan de gør deres læsere interesserede i sundhed. Det kan have sine udfordringer at...

Kampen for ligestilling udfordrer kommunikationen

Kampen for ligestilling udfordrer kommunikationen

Kvindernes Internationale Kampdag er en oplagt mulighed for at få en stemme i ligestillingsdebatten og aktualisere dit pressearbejde. Men ligestilling kan være et ømtåleligt emne. Derfor har vi talt med ph.d. i medievidenskab Maja Rudloff om, hvad man skal tage højde...

Kampen om lokalpressen

Kampen om lokalpressen

Det er en kunst i sig selv at opnå omtale i pressen, og kunsten bliver kun større, når man vil ramme de lokale medier. Men Dyreværnet har knækket koden til lokalpressen, og VOCAST har talt med dem om, hvad de har gjort. Kampen om lokalpressen Det bliver sværere og...