AT VIDE ER AT KUNNE

Få viden og indsigt gennem vores artikler

Tilmeld dig VOCASTs nyhedsbrev

Kommuniker forståeligt: Sådan formidler du din faglige viden

Kommuniker forståeligt: Sådan formidler du din faglige viden

Når du skal formidle faglig viden, kommunikerer du med en modtager uden for dit felt, som kan have svært ved at forstå dit budskab. Der findes heldigvis en række teknikker, du kan bruge, og dem løfter vi sløret for her.Det kan være noget af en opgave at formidle ens...

Styrk din visuelle kommunikation og identitet

Styrk din visuelle kommunikation og identitet

Hos VOCAST hjælper vi virksomheder og organisationer med at opsætte deres digitale presserum og visuelle identitet. En af dem er Zoologisk Have København, hvor image banken er blevet en integreret del af deres digitale tilstedeværelse.Vigtigheden af billeder og visuel...

Retsag forligt

Retsag forligt

VOCAST og Ritzau har haft en verserende retssag som følge af, at Ritzau i forbindelse med en kundeoverdragelse i sommeren 2018 fik en uberettiget indsigt i Vocast’s applikation. Den mellem parterne værende tvist har ikke været forhandlet i Retten, idet parterne i...

Kommunikerer du om følsomme emner? Husk dit forarbejde

Kommunikerer du om følsomme emner? Husk dit forarbejde

Det stiller helt særlige krav til dig og dit forarbejde som kommunikatør, når du skal kommunikere om følsomme eller kontroversielle emner. Vi har talt med pressechef i Psykiatrifonden, Sarah Boss, om, hvordan du skal gribe det an. ​Psykiatrifonden sætter fokus på...

Derfor skal du inkorporere Twitter i din digitale PR-strategi

Derfor skal du inkorporere Twitter i din digitale PR-strategi

PR er blevet digitalt og det kræver, at du giver dine kommunikationsindsatser liv på tværs af forskellige kanaler. En god pressehistorie forsvinder nemlig hurtigt i det fragmenterede mediebillede. Derfor har vi spurgt ekspert og kommunikationsrådgiver Troels...

Bliv inspireret: 2 cases om Influencer Marketing

Bliv inspireret: 2 cases om Influencer Marketing

Hos VOCAST har vi samlet en række konkrete råd om Influencer Marketing med udgangspunkt i cases fra Vejle Kommune og Odense ZOO. Læs her, hvordan du kan bruge Influencer Marketing i din næste kommunikationskampagne. ​ Influencer Marketing er et kommunikationsværktøj,...

Coronakrise: Brug jeres ressourcer på en ny måde

Coronakrise: Brug jeres ressourcer på en ny måde

Coronavirussen har lagt Danmark og store dele af verden ned, og konsekvenserne viser sig allerede. Vi står i en situation, hvor vi har brug for alle mand ombord, men hvordan kan jeres virksomhed hjælpe? Vi står på mange måder midt i en historisk samfundskrise, og der...

Sådan bruger du mikro-influenter i dit kommunikationsarbejde

Sådan bruger du mikro-influenter i dit kommunikationsarbejde

En ny tendens er under opsejling på det danske mediemarked. Læs her, hvordan du bruger mikro-influenter i dit daglige presse- og kommunikationsarbejde - og se ti eksempler på mikro-influenter. ​Influencer marketing er efterhånden blevet et velkendt begreb i...

5 tips: Brug videoer i dit kommunikations-arbejde

5 tips: Brug videoer i dit kommunikations-arbejde

Videoer fylder mere og mere i danskernes medieforbrug, og dit budskab har potentiale til at fange og engagere bedre, hvis det formidles på video. Her kan du få tips til, hvordan du kan bruge videoer i dit daglige kommunikationsarbejde.Det er først og fremmest...

Tænk lyd ind i din kommunikation

Tænk lyd ind i din kommunikation

Danskerne lytter mere og mere til radio og podcast, og den udvikling ser kun ud til at fortsætte. Du kan derfor nå ud til et potentielt stort publikum ved at indtænke lyd i din kommunikation.I 1960’erne overhalede TV’et radioen indenom og blev danskernes foretrukne...

Find en nyhedsinfluent: 5 forskellige stofområder

Find en nyhedsinfluent: 5 forskellige stofområder

Hos VOCAST ønsker vi at imødekomme nogle af de tendenser, som stormer frem på det danske mediemarked. Derfor har vi introduceret begrebet 'nyhedsinfluenter'. Find fem lister og den rette nyhedsinfluent til jeres mærkesag lige her.Du kender det sikkert selv. Du følger...

Top 10: Nyhedsinfluenter på Twitter og Instagram

Top 10: Nyhedsinfluenter på Twitter og Instagram

Vi har fundet en række journalister og værter, som klarer sig særligt godt på de sociale medier, og som derfor er et bud på nogle anderledes, men spændende influenter - nemlig nyhedsinfluenter. Nyhedsinfluenter, som vi kalder dem, er enten journalister eller værter,...

Guide: Sådan bruger du influenter i dit pressearbejde

Guide: Sådan bruger du influenter i dit pressearbejde

Influent-marketing er en millionbranche i rivende udvikling. Derfor har vi taget en snak med Pernille Caroline Lotus, medejer af nordens største influent-bureau CUBE, om branchen og forskellige muligheder for at samarbejde med influenter - også når man ønsker at...

Engagement er nøgleordet blandt børn og unge

Engagement er nøgleordet blandt børn og unge

Den yngre befolkning i Danmark er en målgruppe, som kan være udfordrende at kommunikere til. Derfor har vi taget en snak med Aslak Gottlieb, specialist i kommunikation til børn og unge, for at høre, hvordan man bedst muligt tilrettelægger sin kommunikationsstrategi....