AT VIDE ER AT KUNNE

Få viden og indsigt gennem vores artikler

Tilmeld dig VOCASTs nyhedsbrev

Webtilgængelighed? Sådan griber du det an

Webtilgængelighed? Sådan griber du det an

Har du nogensinde tænkt over, hvordan en person, der ikke kan se, tilgår dit presserum? Det skal alle offentlige organer gøre, men det er ikke altid lige til. Aalborg Kommune har kastet sig ud i opgaven. Du er ikke alene, hvis du sætter spørgsmålstegn ved begrebet...

Clubhouse: Sådan kan du bruge det nye sociale medie

Clubhouse: Sådan kan du bruge det nye sociale medie

Hvad kan Clubhouse, og hvem kan drage nytte af at bruge det nyeste sociale medie? Vi har undersøgt, om virksomheder og organisationer bør hoppe med på bølgen og bruge Clubhouse i deres kommunikation. "Kaffesnak for selvstændige", "Kunsten at Stinke" og "Kulturcafeen"...

Skab resultater med LinkedIn

Skab resultater med LinkedIn

LinkedIn er et erhvervsorienteret socialt medie med potentielt stort strategisk udbytte. Vi har derfor taget en snak med CEO for JOST Communication, Josephine Staunsbjerg, om, hvordan du bedst muligt kan optimere din tilstedeværelse på LinkedIn. LinkedIn har over 2.5...

Her er de største kommunikationstrends i 2021

Her er de største kommunikationstrends i 2021

Vi har haft krystalkuglen fremme for at spå om, hvilke trends der kommer til at præge det nye år. Tre forskellige eksperter giver deres bud. ​Vi kan vist hurtigt blive enige om, at 2020 bød på rigeligt med overraskelser. Derfor prøver vi nu at kigge lidt ud i...

Kommuniker forståeligt: Sådan formidler du din faglige viden

Kommuniker forståeligt: Sådan formidler du din faglige viden

Når du skal formidle faglig viden, kommunikerer du med en modtager uden for dit felt, som kan have svært ved at forstå dit budskab. Der findes heldigvis en række teknikker, du kan bruge, og dem løfter vi sløret for her.Det kan være noget af en opgave at formidle ens...

Styrk din visuelle kommunikation og identitet

Styrk din visuelle kommunikation og identitet

Hos VOCAST hjælper vi virksomheder og organisationer med at opsætte deres digitale presserum og visuelle identitet. En af dem er Zoologisk Have København, hvor image banken er blevet en integreret del af deres digitale tilstedeværelse.Vigtigheden af billeder og visuel...

Retsag forligt

Retsag forligt

VOCAST og Ritzau har haft en verserende retssag som følge af, at Ritzau i forbindelse med en kundeoverdragelse i sommeren 2018 fik en uberettiget indsigt i Vocast’s applikation. Den mellem parterne værende tvist har ikke været forhandlet i Retten, idet parterne i...

Kommunikerer du om følsomme emner? Husk dit forarbejde

Kommunikerer du om følsomme emner? Husk dit forarbejde

Det stiller helt særlige krav til dig og dit forarbejde som kommunikatør, når du skal kommunikere om følsomme eller kontroversielle emner. Vi har talt med pressechef i Psykiatrifonden, Sarah Boss, om, hvordan du skal gribe det an. ​Psykiatrifonden sætter fokus på...

Derfor skal du inkorporere Twitter i din digitale PR-strategi

Derfor skal du inkorporere Twitter i din digitale PR-strategi

PR er blevet digitalt og det kræver, at du giver dine kommunikationsindsatser liv på tværs af forskellige kanaler. En god pressehistorie forsvinder nemlig hurtigt i det fragmenterede mediebillede. Derfor har vi spurgt ekspert og kommunikationsrådgiver Troels...

Bliv inspireret: 2 cases om Influencer Marketing

Bliv inspireret: 2 cases om Influencer Marketing

Hos VOCAST har vi samlet en række konkrete råd om Influencer Marketing med udgangspunkt i cases fra Vejle Kommune og Odense ZOO. Læs her, hvordan du kan bruge Influencer Marketing i din næste kommunikationskampagne. ​ Influencer Marketing er et kommunikationsværktøj,...

Coronakrise: Brug jeres ressourcer på en ny måde

Coronakrise: Brug jeres ressourcer på en ny måde

Coronavirussen har lagt Danmark og store dele af verden ned, og konsekvenserne viser sig allerede. Vi står i en situation, hvor vi har brug for alle mand ombord, men hvordan kan jeres virksomhed hjælpe? Vi står på mange måder midt i en historisk samfundskrise, og der...

Sådan bruger du mikro-influenter i dit kommunikationsarbejde

Sådan bruger du mikro-influenter i dit kommunikationsarbejde

En ny tendens er under opsejling på det danske mediemarked. Læs her, hvordan du bruger mikro-influenter i dit daglige presse- og kommunikationsarbejde - og se ti eksempler på mikro-influenter. ​Influencer marketing er efterhånden blevet et velkendt begreb i...

5 tips: Brug videoer i dit kommunikations-arbejde

5 tips: Brug videoer i dit kommunikations-arbejde

Videoer fylder mere og mere i danskernes medieforbrug, og dit budskab har potentiale til at fange og engagere bedre, hvis det formidles på video. Her kan du få tips til, hvordan du kan bruge videoer i dit daglige kommunikationsarbejde.Det er først og fremmest...