AT VIDE ER AT KUNNE
Få viden og indsigt i kommunikationsbranchen
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Brug TikTok i jeres kommunikations- strategi
TikTok er det hurtigst voksende sociale medie i verden, og med dets flere millioner brugere er det i dag en af de største sociale medie platforme. Spørgsmålet er bare, hvordan man som virksomhed skal benytte det sociale medie, der ellers er kendt som et medie for...
Presseomtale slår rekord: “De skal kunne sætte det direkte i avisen”
EDC Erhverv Poul Erik Bech bliver omtalt mere end nogensinde før i de danske medier. Årsagen til den store stigning finder de i, at de har struktureret og automatiseret store dele af pressearbejdet. Vi kender alle det blå og gule EDC-logo, men på trods af det...
Madinfluenter er eksperter i kommunikation om mad og sundhed
I kampen om opmærksomhed og popularitet på sociale medier klarer en bestemt gruppe sig særlig godt - nemlig madinfluenter. Hvad er opskriften bag succesen, og hvad kan influenterne bidrage med? Madlavning og bagning favner bredt på sociale medier og har en evne til...
Kommunalvalg: Disse emner vil præge valget
Det kan være udfordrende at få taletid under en valgkamp. Derfor har vi med hjælp fra en ekspert udpeget de emner, der kommer til at fylde under kommunal- og regionsrådsvalget. Der er ikke længe til, at danskerne skal tage skridtet ind i stemmeboksen og vælge deres...
Webtilgængelighed? Sådan griber du det an
Har du nogensinde tænkt over, hvordan en person, der ikke kan se, tilgår dit presserum? Det skal alle offentlige organer gøre, men det er ikke altid lige til. Aalborg Kommune har kastet sig ud i opgaven. Du er ikke alene, hvis du sætter spørgsmålstegn ved begrebet...
Kom i gang med employer advocacy og influencer marketing på LinkedIn
Employer advocacy er en voksende tendens i 2021, og på LinkedIn er det også de personlige profiler, der hitter. Derfor kan du skabe gode resultater ved at arbejde strategisk med medarbejderprofilerne eller ved at samarbejde med en influent.Som vi nævnte i vores...
Clubhouse: Sådan kan du bruge det nye sociale medie
Hvad kan Clubhouse, og hvem kan drage nytte af at bruge det nyeste sociale medie? Vi har undersøgt, om virksomheder og organisationer bør hoppe med på bølgen og bruge Clubhouse i deres kommunikation. "Kaffesnak for selvstændige", "Kunsten at Stinke" og "Kulturcafeen"...
Skab resultater med LinkedIn
LinkedIn er et erhvervsorienteret socialt medie med potentielt stort strategisk udbytte. Vi har derfor taget en snak med CEO for JOST Communication, Josephine Staunsbjerg, om, hvordan du bedst muligt kan optimere din tilstedeværelse på LinkedIn. LinkedIn har over 2.5...
Her er de største kommunikationstrends i 2021
Vi har haft krystalkuglen fremme for at spå om, hvilke trends der kommer til at præge det nye år. Tre forskellige eksperter giver deres bud. Vi kan vist hurtigt blive enige om, at 2020 bød på rigeligt med overraskelser. Derfor prøver vi nu at kigge lidt ud i...
Kommuniker forståeligt: Sådan formidler du din faglige viden
Når du skal formidle faglig viden, kommunikerer du med en modtager uden for dit felt, som kan have svært ved at forstå dit budskab. Der findes heldigvis en række teknikker, du kan bruge, og dem løfter vi sløret for her.Det kan være noget af en opgave at formidle ens...
Styrk din visuelle kommunikation og identitet
Hos VOCAST hjælper vi virksomheder og organisationer med at opsætte deres digitale presserum og visuelle identitet. En af dem er Zoologisk Have København, hvor image banken er blevet en integreret del af deres digitale tilstedeværelse.Vigtigheden af billeder og visuel...
Retsag forligt
VOCAST og Ritzau har haft en verserende retssag som følge af, at Ritzau i forbindelse med en kundeoverdragelse i sommeren 2018 fik en uberettiget indsigt i Vocast’s applikation. Den mellem parterne værende tvist har ikke været forhandlet i Retten, idet parterne i...
Kommunikerer du om følsomme emner? Husk dit forarbejde
Det stiller helt særlige krav til dig og dit forarbejde som kommunikatør, når du skal kommunikere om følsomme eller kontroversielle emner. Vi har talt med pressechef i Psykiatrifonden, Sarah Boss, om, hvordan du skal gribe det an. Psykiatrifonden sætter fokus på...
Derfor skal du inkorporere Twitter i din digitale PR-strategi
PR er blevet digitalt og det kræver, at du giver dine kommunikationsindsatser liv på tværs af forskellige kanaler. En god pressehistorie forsvinder nemlig hurtigt i det fragmenterede mediebillede. Derfor har vi spurgt ekspert og kommunikationsrådgiver Troels...
Influent slog rekord hos Bloddonorerne i Danmark: “Det skal komme fra hjertet”
Når markedsføring af budskaber er autentisk, har det en stor effekt. Det oplevede Bloddonorerne i Danmark, da en influent pludselig delte deres budskab. Torsdag d. 7. februar 2019 sad influent Mette Marie Lei Lange i nattøj hjemme i sin stue, da hun lagde en story på...