88 % af journalister orienterer sig via sociale medier
Nyheder konsumeres online, på farten og via sociale medier. Digitale platforme som Twitter og Facebook har stor indflydelse på den daglige nyhedsfødekæde og ikke mindst for journalisters arbejde.

Undersøgelsens hovedpointer:
- 88 % af journalisterne bruger sociale medier til at samle informationer til deres artikler
- 75 % bruger sociale medier til at distribuere deres nyheder
- 67 % bruger sociale medier som ekstra nyhedskilder
- 62 % føler, at sociale medier har ændret deres syn på nyheder og måde at producere artikler på
For yderligere spørgsmål kontakt:
Digital Strategist hos Burson-Marsteller, Stine Mølgaard Sørensen, på tlf.: 29 92 67 22 eller mail: stine.soerensen@bm.com.
Jens Hamborg Koefoed er tidligere journalist og grundlægger af VOCAST. Utålmodig, madglad, udadvendt og på en mission for at gøre det enkelt at kommunikere smukt, præcist og med global rækkevidde, selvom man er en lille virksomhed.
ANDRE ARTIKLER
Ritzaus Bureau A/S stævnet og politianmeldt for uautoriseret adgang til VOCAST it-system
Ritzaus Bureau A/S har - uautoriseret - opnået adgang til VOCAST’s mediedatabase og applikation. Ritzaus Bureau A/S har bl.a. med mindst fire medarbejdere brugt et anseeligt antal timer på uautoriseret at kopiere dele af vores mediedatabase. Ritzaus Bureau A/S har...
Kampen om lokalpressen
Det er en kunst i sig selv at opnå omtale i pressen, og kunsten bliver kun større, når man vil ramme de lokale medier. Men Dyreværnet har knækket koden til lokalpressen, og VOCAST har talt med dem om, hvad de har gjort. Kampen om lokalpressen Det bliver sværere og...
GDPR: Hvordan tager du bedst hånd om dine data?
GDPR: HVORDAN TAGER DU BEDST HÅND OM DINE DATA? Du har fundet på den perfekte måde til at håndtere de kontakter, som findes i din virksomhed, og har behandlet deres data med respekt. Men selvfølgelig får den nye GDPR-lovgivning dig til at tænke en ekstra gang over...