Redaktørens opskrift på succes med produkt-PR

Produkt-PR er den centrale motor i en PR-strategi for de fleste virksomheder, der laver møbler og bolig-accessories. Magasiner og boligtillæg fungerer i dag som shoppingcentre på print, hvor læserne søger inspiration til næste køb. Også forhandlerne læser med, så salgscirklen er først sluttet, hvis dine produkter opnår omtale.

Anja Hellberg har mere end 15 års erfaring fra Bolig Magasinet, heraf 10 år som redaktionschef og chefredaktør. Hun har med andre ord modtaget rigtigt mange dårlige pressemeddelelser og nogle få gode. Hun ved, hvad der skal til for at slippe igennem nåleøjet. 

VOCAST inviterede Anja Hellberg, der i dag er kommunikationsrådgiver i bureauet FRIDAY, ud for at fortælle om sine erfaringer. Hun opsummerer her disse erfaringer i 10 tips, som alle kan følge.

ANDRE VIDEOER

Omtale af tal og analyser

Omtale af tal og analyser

Medieomtale skabes gennem målretning – ikke spredning. Sylvia Blazekowski, Presseansvarlig hos Børnehjælpsdagen fremlægger en aktuel case om anbragte børns adgang til computere. Nyhedsredaktør David Arnholm fra Lolland-Falster Folketidende fortæller fra...

Hvordan får man omtale i lokalpressen?

Hvordan får man omtale i lokalpressen?

Omtale i lokalpressen forbindes traditionelt med mindre prestige end omtale i de store medier, og derfor bruger kommunikationsfolk uforholdsmæssigt meget tid på at påvirke journalister på de store nyhedsmedier. Men værdien af at få historier i lokalpressen...

Casebaseret pressekommunikation

Casebaseret pressekommunikation

To stærke oplæg om casens rolle i både journalistik og kommunikation. Henny Christensen er ledende redaktionschef på BT. Henny fortæller om BTs brug af cases i deres formidling; Hvad skal en case kunne, før BT finder den interessant? Maria Luisa Højbjerg...