Casebaseret pressekommunikation

To stærke oplæg om casens rolle i både journalistik og kommunikation.
Henny Christensen er ledende redaktionschef på BT. Henny fortæller om BTs brug af cases i deres formidling; Hvad skal en case kunne, før BT finder den interessant?

Maria Luisa Højbjerg er kommunikationschef i Ældre Sagen. Maria giver et indblik i metode, opbygning af casedatabase, etiske overvejelser, samt en forklaring på hvad en case-detektiv er.

Casebaseret pressekommunikation

Download de vigtigste pointer

De vigtigste konklusioner og huskeregler fra de to oplægsholdere er samlet på en side til at printe ud og hænge op.

Casebaseret pressekommunikation

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Bemærk: Når du udfylder ovenstående formular vil du automatisk få tilsendt nye artikler, videoer og anden viden vi producerer om kommunikation, medier og PR. Du kan til hver en tid afmelde dig denne service ved at klikke på “afmeld”, i de emails du modtager.

ANDRE VIDEOER

GUIDE #9: Lokalpressens tre ben

Lokalmedier er en fantastisk kanal til at nå den generelle befolkning. Men hvad skal der til at få omtale? Denne video gennemgår de tre grundlæggende indholdstyper, som nærmest alt lokalstof er bygget op omkring. ANDRE...

GUIDE #8: Timing af pressemeddelelsen

Hvis du gerne vil begrave en pressemeddelelse, skal den sendes ud fredag eftermiddag. Men hvornår skal den udsendes for at optimere muligheden for, at den bliver set af en journalist? Se med her, for at få et indblik i journalisters emailadfærd. ANDRE...

GUIDE #7: Pressemeddelelsens udstyr

Hvilke information skal en pressemeddelelse indeholde, og hvordan skal den opbygges, så det passer til journalisternes krav? Det har vi spurgt 100 journalister om, og svarene gennemgår vi i denne video. ANDRE VIDEOER