GUIDE #5: Drop tillægsordene

Hvis der er en ting journalister er overfølsomme overfor, er det kommunikationsfolk der oversælger historier. Internt i branchen bruger man huskereglen “don’t tell it, show it”, og den refererer til, at man fremlægger fakta nøgternt, og lader modtageren selv beslutte, om der er tale om en sensation. Med andre ord skal du dokumentere og ikke postulere, hvilket denne video forklarer.

ANDRE VIDEOER

GUIDE #9: Lokalpressens tre ben

Lokalmedier er en fantastisk kanal til at nå den generelle befolkning. Men hvad skal der til at få omtale? Denne video gennemgår de tre grundlæggende indholdstyper, som nærmest alt lokalstof er bygget op omkring. ANDRE...

GUIDE #8: Timing af pressemeddelelsen

Hvis du gerne vil begrave en pressemeddelelse, skal den sendes ud fredag eftermiddag. Men hvornår skal den udsendes for at optimere muligheden for, at den bliver set af en journalist? Se med her, for at få et indblik i journalisters emailadfærd. ANDRE...

GUIDE #7: Pressemeddelelsens udstyr

Hvilke information skal en pressemeddelelse indeholde, og hvordan skal den opbygges, så det passer til journalisternes krav? Det har vi spurgt 100 journalister om, og svarene gennemgår vi i denne video. ANDRE VIDEOER