Omtale af tal og analyser

Medieomtale skabes gennem målretning – ikke spredning.

Sylvia Blazekowski, Presseansvarlig hos Børnehjælpsdagen fremlægger en aktuel case om anbragte børns adgang til computere.

Nyhedsredaktør David Arnholm fra Lolland-Falster Folketidende fortæller fra journalistens synspunkt, hvad en historie kræver for at være relevant for et regionalt dagblad.

ANDRE VIDEOER

GUIDE #9: Lokalpressens tre ben

Lokalmedier er en fantastisk kanal til at nå den generelle befolkning. Men hvad skal der til at få omtale? Denne video gennemgår de tre grundlæggende indholdstyper, som nærmest alt lokalstof er bygget op omkring. ANDRE...

GUIDE #8: Timing af pressemeddelelsen

Hvis du gerne vil begrave en pressemeddelelse, skal den sendes ud fredag eftermiddag. Men hvornår skal den udsendes for at optimere muligheden for, at den bliver set af en journalist? Se med her, for at få et indblik i journalisters emailadfærd. ANDRE...

GUIDE #7: Pressemeddelelsens udstyr

Hvilke information skal en pressemeddelelse indeholde, og hvordan skal den opbygges, så det passer til journalisternes krav? Det har vi spurgt 100 journalister om, og svarene gennemgår vi i denne video. ANDRE VIDEOER