Øg interaktionen med dine modtagere

Få mere interaktion med dine modtagere En ny undersøgelse viser at den gennemsnitlige koncentrationsevne ligger på omkring 8 sekunder. Det er et fald på 4 sekunder fra år 2000 og viser at det er nødvendigt med overskueligt indhold i dine emails, med budskaber der er...

YouTube slår konkurrenterne

YouTube slår konkurrenterne YouTube er den mest brugte streamingtjeneste på ugentlig basis. Hele 48 % af danskerne over 12 år bruger nemlig YouTube mindst én gang ugen. Det viser DR Medieforsknings nyligt udkomne rapport Medieudviklingen 2016. Af Christoffer Schyth...

Guide til den gode pressemeddelelse: Den digitale revolution

VOCASTs guide til den gode pressemeddelelse: Den digitale revolution 55% af alle e-mails læses på mobile enheder. Også blandt journalister. Det betyder at der er et stigende behov for mobil- og tabletvenlige e-mails, og vi giver her nogle gode råd til hvordan du...

Journalisternes 10 råd til at få mere omtale

Journalisternes 10 råd til at få mere omtale Kommunikationsfolk har som mål at få deres pressemeddelelser publiceret. Men journalisterne modtager dagligt en masse pressemeddelelser, og det er langt fra alle der kommer med i avisen eller magasinet. VOCAST har...

Medieprofil: Fyens Stiftstidende

MEDIEPROFIL: Fyens Stiftstidende God lokaljournalistik er ikke længere kun afbalanceret, objektiv journalistik. God lokaljournalistik kan også være subjektiv kampagnejournalistik og debatarrangementer, fordi det engagerer lokalsamfundet. Chefredaktør og direktør på...

Medieprofil: Modemagasinet IN

MEDIEPROFIL: Modemagasinet IN Danmarks ældste modemagasin vil gerne kontaktes af folk der mener, at det vil give mening at blive omtalt i IN, både for dem og især for vores læsere. Fordi deres produkt passer ned i vores målgruppe. Fordi de er interesserede i at få...

Oplæg om casens rolle – i både journalistik og kommunikation

Oplæg om casens rolle – i både journalistik og kommunikation Journalistik og kommunikation bliver vendt i dette oplæg, der betoner emnet om casebaseret pressekommunikation i forhold til opbygning, interesse og formidling. Download de vigtigste pointer De vigtigste...

VOCASTs guide til den gode pressemeddelelse: Layout og opbygning

VOCASTs guide til den gode pressemeddelelse: Layout og opbygning I denne måneds nyhedsbrev ser vi nærmere på, hvilke elementer en pressemeddelelse skal (og kan) indeholde, samt hvordan man helt praktisk opbygger en god pressemeddelelse. En pressemeddelelse bliver...

VOCASTs guide til den gode pressemeddelelse: Forarbejdet

VOCASTs guide til den gode pressemeddelelse: Forarbejdet Før du slår dig løs på tastaturet og trykker send, er det først og fremmest vigtigt, at du skaber dig et overblik over de faktorer, der spiller ind, når journalisten skal vurdere om din pressemeddelelse...

Bryd igennem journalistens relevansfilter

Bryd igennem journalistens relevansfilter Hver dag modtager vi alle sammen en uoverskuelig mængde information, hvor kun en brøkdel er relevant for os, og derfor fanger meget få historier vores opmærksomhed. Det samme gør sig gældende for journalister. Hvis du vil...

Journalistikken har aldrig haft bedre vilkår

Journalistikken har aldrig haft bedre vilkår Sådan udtaler Per Michael Jensen, tidligere Tv2 chef og CEO for Metro International. Distributionsomkostningerne for journalistik går mod nul. Søgemaskinerne og internettet bærer indholdet ud til præcis dem, der...

Sender vi pressemeddelelser ud på det rigtige tidspunkt?

Sender vi pressemeddelelser ud på det rigtige tidspunkt? Nej, det gør vi ikke. Men der skal ikke meget til, at vi bliver bedre. På baggrund af 7.682.221 udsendte pressemeddelelser i Danmark i perioden fra 28/11-2012 til 29/11-2013 giver vi i denne analyse et meget...

Drop telefonisk opfølgning på pressemeddelelser

Drop telefonisk opfølgning på pressemeddelelser Ud fra analysen af “Journalisters præferencer for pressemeddelelser”, kan vi udlede, at mange kommunikationsmedarbejdere kontakter journalisterne efter en presseudsendelse. Dette er et irritationsmoment for mange...

Er dine pressemeddelelser noget vrøvl?

Er dine pressemeddelelser noget vrøvl? 89 journalister, fordelt på fire forskellige medietyper, giver deres bud på, hvordan man gør pressemeddelelserne mere overskuelige. Vi har spurgt den om, hvorvidt uigennemskuelige pressemeddelelser er et forstyrrende element i...

Journalisters 5 gode råd til en god pressemeddelelse

Journalisters 5 gode råd til en god pressemeddelelse 89 journalister, fordelt på fire forskellige medietyper, har givet gode råd til hvordan du skriver en god pressemeddelelse. Ud af rigtig mange gode forslag, har vi samlet de fem vigtigste, som vi præsenterer i denne...

88 % af journalister orienterer sig via sociale medier

88 % af journalister orienterer sig via sociale medier Nyheder konsumeres online, på farten og via sociale medier. Digitale platforme som Twitter og Facebook har stor indflydelse på den daglige nyhedsfødekæde og ikke mindst for journalisters arbejde. En ny...

Bo Bedre: Send os billeder vi kan tilpasse

Bo Bedre: Send os billeder vi kan tilpasse Bo Bedre opfordrer kommunikationsfolk til at sende fritskrabede versioner af produkter. Dette gør det meget nemmere at inkorporere billedet i magasinet, da det kan tilpasses magasinets stil og det tema det indgår i. Redaktør...